امتیاز تجربه

دسته بندی



کهن ⭐   3.6 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

اگر اهل پیاده‌روی باشید و حوالی نوفل لوشاتو رفته باشید، همان اوایل خیابان چشمتان می‌خورد به یک کوچه قدیمی به اسم لولاگر.
جدا از ویژگی‌های معماری خاص و قرینه بودن تمام اجزای کوچه، جدا از حضور قدیمی‌ترین پیتزا فروشی شهر در این کوچه(پیتزا داوود)، اینجا جذابیت دیگری هم دارد و آن کافه رستوران ری راست.

چند سال پیش بنای هشتاد و اندی ساله ی این کافه بازسازی شد تا کاربری جدیدی به غیر از کاربری پیشین مسکونی خود در آن صورت گیرد. به این ترتیب فضاهای مختلف و جدیدی پدید آمد و به کافه ای فوق العاده دنج و پر از خاطره و آرامش تبدیل شد 

بخش زیادی از دکوراسیون مانند میز، صندلی، چراغ‌ها و برخی تزیینات برگرفته از تجربه قبلی کافه‌دارها و مسافرانی از ارمنستان است که بر مبنای دیزاین آن چیدمان شده و به هارمونی خوبی رسیده‌اند. به نوعی می‌توان گفت که سبکی تلفیقی در فضای کافه وجود دارد؛ آجر نمادی از اصالت معماری ایرانی، صندلی لهستانی و دیگر اجزای مدرن تلفیق آنها را نشان می‌دهد.

«ریرا» یک مثال بسیار خوب برای ترکیب سنت و مدرنیته است. حفظ ساختار و معماری کلی یک بنای قدیمی در کنار بازسازی هنرمندانه داخل آن، اینجا را به یکی از خوش‌نقش‌ترین کافه‌های شهر کرده است.


ریرا علاوه بر فضای کافه، دارای یک فضای باز و گالری هم هست که همین موضوع جذابیت اینجا را چند برابر می‌کند.

افراد اهل هنری که برای بازدید از گالری آران در طبقه پایین به این ساختمان می‌آیند، کافه را برای استراحت، نوشیدن قهوه‌ای گرم و وعده غذایی دلچسب و سالم انتخاب می‌کنند؛ کسانی که شاید فقط به دنبال فضایی لوکس و تجملاتی نیستند و آرامش و احساس راحتی را به هرچیزی ترجیح می‌دهند. پس زیبا، گرم و خاص بودن فضا دلیل کمی برای لذت بردن از لحظات نیست!

ری را بر خلاف فضای نوستالژیکی که دارد، از منوی کاملاً آپدیت شده و مدرنی برخوردار است و سرو غذاها و نوع پختشان کاملاً امروزی و منطبق بر ذائقه جوانان است. ری را در واقع یک کافه رستوران است، یعنی منوی غذای کامل را هم در کنار نوشیدنی ها و دسری سرد و گرم در مقابلتان دارید و میتوانید نهار یا شام را هم در همین کافه نوش جان کنید. غذاهای ری را هم شامل انواع فست فود ها و غذاهای پنیری و همچنین پاستا و پنه و انواع سالاد ها میشود که دست شما را برای انتخاب باز میگذرد. خلاصه اگر روزی مسیرتان به خیابان نوفل لوشاتو رسید، ری را را فراموش نکنید.

کنار پنجره ی این کافه رستورلن که بنشینید باورتان نمی‌شود اینجا تهران این روزهاست؛ حیاطی باصفا و سرسبز، نور آفتاب روی برگ‌های درخت، آرامش و سکوتی به دور از هیاهوی شهر، کاج‌های بلند سر به فلک کشیده و درخت توت قدیمی که گذشته را با خود به همراه دارد، حوضی جدید، مجسمه بزرگ و گیاهان دیگری که در زمان بازسازی حیاط اضافه شده‌اند. نظم و زیبایی گویای همه‌چیز است.  پس تجربه ی روزی به دور از شلوغی های تهران جدید را در کافه ای خاطره انگیز و قدیمی از دست ندهید.

شرایط تجربه
  • دستگاه پوز
  •  پارکینگ به آسانی
  •  صبحانه
  • اینترنت
  •  رزرو تلفنی
  • ظرفیت نفرات: 55
  • کافه ری را شنبه ها تعطیل است
  • ساعت کار کافی‌شاپ 9:30-23:30
اطلاعات تماس
موقعیت

کافه رستوران ری را

  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor