امتیاز تجربه

دسته بندی



اکسپرت ⭐   3.6 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

«رستوران روحى» باغ نگارستان شعبه‌ای از همین رستوران در شهرک غربه؛ با منوی کمی متفاوت‌تر. بعد از خرید بلیط ورودی و واردشدن به محوطه‌ی باغ نگارستان، وقتی تا انتهای سمت چپ باغ برید، به رستوران می‌رسید. چند پله پایین میرین و فضای جذاب و بزرگ رستوران نمایان می‌شه.

دیوارهای رستوران آجریه و معمارى فضاى قديمى حفظ شده. روى بخش‌هایی از سقف آینه زدن و فضا رو جذاب‌تر کردن. استفاده از گل روى طاقچه‌ها به فضا حس خوبى بخشیده. قرینگى ساختمون آجرى کافه، فرورفتگى ورودى و حوض آب جلوش با سیب‌هاى قرمز توش، به سمت کافه جذبت می‌کنه! در فضاى باز تعداد کمى میز و صندلى بود و فضای داخل با یه لوستر سبز قدیمى، فرش‌های دلربا، یک میز اجتماعى، چند میز و صندلى و چند تیکه اسباب و اثاثیه‌ی نوستالژیک و دوست‌داشتنىِ مامان‌بزرگی دکور شده.

برای خوشامدگویی رستوران ته‌چین با قیمه میارن. قیمه‌نثار، دمپختک، کوبیده انگشتی، کوفته‌تبریزی، كله‌جوش، عدس‌پلو با گوشت قلقلى، ديزى و... از غذاهاى اينجاست که بعضی از این آیتم‌ها در شعبه‌ی شهرک غرب وجود نداره و بالعکس. منوی کافه شامل صبحونه، شکم‌بندها، پیش‌بندها، گرم‌آب‌های عطاری، گرم‌آب‌های فرنگى وارداتى براى رفع حاجت در کافه، به‌به‌ها، سردآب‌های عطاری، کریم باستانى‌ها و پالوده و خیابونى‌ها مى‌شه. گرم‌آب‌ها و سردآب‌های عطاری شامل نوشیدنى‌های ایرونی مثل گل‌گاو‌زبون، بهارنارنج، چاى هل و دارچین و غیره‌ و شربت‌های مختلفه؛ گرم‌آب‌های فرنگی هم قهوه‌هاست؛ مثلا آفاگاتو ولى با بستنى اکبر مشتى! در قسمت خیابونى‌ها، باقالى و گلپر و لبو نوشته شده و در بخش به‌به‌ها باید گوش‌فیل و دوغ که خوراکی عجیب و غریب اصفهونیاست رو امتحان کرد. هرجایی نمی‌شه غذاهایی مثل کله‌جوش و دمپختک رو خورد و کمی با غذاهای قدیمی و اصیل ایرانی آشنا شد پس اگه دلتون تجربه ی یه فضای سنتی با غذاهای خوشمزه ی ایرونی می خواد حتما به اینجا سر بزنید.

از ویژگی‌های خوب این کافه و رستوران اینه که می‌تونین بعد از یه کافه‌نشینی به فضای باغ نگارستان برین و کلی عکاسی هم بکنین. فضای کافه روحی مناسب قرارهای دوستانه و حتی خانوادگیه!

 

 

شرایط تجربه
  • دستگاه پوز
  •  پارکینگ به آسانی
  • صبحانه
  •  رزرو تلفنی
اطلاعات تماس
  • rouhi.group@
  • تهران: میدان بهارستان، خیابان دانش‌سرا، خیابان شریعت‌مدار رفیع، مجموعه فرهنگی باغ نگارستان
موقعیت

بهارستان، طهران، طهران، إيران

وید‌ئو
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor