امتیاز تجربه

دسته بندی



هارمونی ⭐   3.7 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

با ورورد به باغ موزه هنر ایرانی انگار به ایرانی کوچک شده پای گذاشته اید!

سال‌ها از زمانی که «شمیران»، ییلاق تهرانی‌ها بود می گذرد. شمیرانی با باغ‌هایی پر دار و درخت و چنارهای بلند، عمارت های قدیمی کلاه فرنگی که امروزه فقط تعداد اندکی از آن ها باقی مانده و حالا از میان آن ها تنها می توان عمارتی متعلق به عصر پهلوی را دید که امروزه ی روز به "باغ موزه هنر ایرانی" معروف است.

جاذبه اصلی این باغ موزه و دلیلی که به این نام خوانده می‌شود وجود آثار و ماکت‌های بتونی اماکن دیدنی و آثار تاریخی ایران است. از جمله این آثار می توان به ماکت کاخ هشت‌ بهشت، چهل‌ ستون، گنبد‌ قابوس، شمس‌ العماره، سی‌و‌سه‌ پل، کاروانسرای مهیار، باغ‌فین کاشان، نقش رستم، برج‌آزادی، برج‌میلاد، مقبره دانیال‌نبی(ع) ‌و قره کلیسا اشراه نمود. این ماکت‌ها اوایل دهه ۵۰ برای برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به هنرمندان ایتالیایی سفارش داده شده بودند.

این آثار به دلیل ارزش هنری شان تنها ماکت محسوب نمی شوند؛ جنبه هنری هم دارند و سیر تحول تاریخی معماری ایران را از قبل از اسلام تا دهه اخیر به طور کامل نشان می دهند و قرار گرفتنشان در کنار هم در طول یک مسیر پیچ و خم دار حس گذر از لایه های مختلف تاریخ را در  شما وجود می آورد و باعث می شود با صرف کمترین وقت و هزینه دور ایران را بگردید و حضور در حال و هوای شهرهای مختلف را حس کنید.

این باغ موزه یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران است که پس از بازسازی‌های انجام شده در سال ۱۳۸۴ کم‌کم جای خود را بین گردشگران باز کرد. طرح اولیه باغ نیز به‌جز درخت‌های کهنسال به صورت کنونی نبوده و تمامی‌آبراه حوضچه دیوارها و نرده‌های اطراف باغ در سال‌1385 مرمت شده‌ است‌.

باغ موزه با غرفه های هنرهای تزئینی، مرکز فروش صنایع دستی و محصولات فرهنگی، نمایشگاه ها و گالری های هنری فصلی و همچنین وجود کافی شاپ و رستورانی با مرغوب ترین اغذاها میزبان ناب ترین احساس هاست.

اگر به سپری کردن اوقاتی خوش و دل انگیز در ایرانی کوچک و بقایای شمیران تهران قدیم علاقه دارید، تجربه ی تماشا کردن و قدم زدن در این باغ موزه را در کنار دوستان و خانواده خود از دست ندهید.

[aparat]http://www.aparat.com/v/hLxC9[/aparat]

شرایط تجربه
  • بازدید: همه روزه 9 _21:30
اطلاعات تماس
  • www.baghehonar.farhangsara.ir
  • تهران: محله باغ فردوس، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک ۲۵
موقعیت

باغ موزه هنر ایرانی

وید‌ئو
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor