امتیاز تجربه

دسته بندی



هارمونی ⭐   3.3 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

دونستن داستان خونه‌هایی که سال‌های زیادی از عمرشون می‌گذره، همیشه جذاب و دوست‌داشتنیه. این بار به «خانه‌ی فرهنگ و هنر مانا» که ساختمونی ۶۰ساله‌ست و سال‌ها متروکه بوده سرزدیم. معماری این ساختمون بعد از بازسازی، طراحی خودش رو حفظ کرده و تا حد امکان دست‌نخورده باقی مونده. عکس‌های قدیمی و بازمونده از صاحبان قبلی این ملک در قسمت ورودی به دیواره‌ها نصب شده و حس‌و‌حال عجیبی رو منتقل می‌کنه.

ویژگی‌ها

خانه‌ی فرهنگ و هنر مانا در سال ۹۷ به مدیریت مالک بنا و خانوم «ستاره اسکندری» راه‌اندازی شد و فعالیت خودش رو در خیابون وصال شیرازی آغاز کرد. ستاره اسکندری،«خانه فرهنگ و هنر مانا» را با هدف نگاهی دوباره به تئاترهای قدیمی و ملی ایرانیان راه‌اندازی کرده و دغدغه‌اش این است که خیمه‌شب‌بازی‌ها، پرده‌خوانی‌ها و نقالی‌ها و... که در فرهنگ اصیل ایرانی ریشه دارند جان تازه‌ای بگیرند.

اینجا هر هفته، برنامه‌ی شنبه‌های کتابخوانی با عنوان «کتاب‌نوش» و با دعوت از هنرمندان کشور، به صرف نوشیدنی و کتاب‌خوانی برگزار می‌شه. گاهی هم ایونت‌های موسیقی دارن که برنامه‌ی دقیقشون رو می‌تونید از اینستاگرام کافه دنبال کنید.

فضا و دکوراسیون

از در ساختمون که وارد می‌شید پله‌ها با موزاییک‌های طرح‌دار پوشیده‌ شدن و دیواره‌های آجری بنا از همون ابتدای ورود، گرما و حس‌و‌حال نوستالژیکی رو منتقل می‌کنن.

کافه مانا شامل دو فضای داخلی و بیرونی می‌شه. فضای داخلی با میز و صندلی‌های آنتیک و چوبی پر شده و طراحی اون به‌ سبک‌و‌سیاق ایرانی و سنتیه.

در سمتی بار چوبی قرار گرفته و پنجره‌‌ای بزرگ و چوبی به حیاط جذاب کافه دید داره و نور روز رو به داخل میاره. همین‌طور در قسمت‌های مختلف گیاهان سبز به کار رفته و ترکیب و تناسبشون با دیوار‌های آجری و میزهای چوبی زیبا و جذابه.

کافه مانا حیاط نسبتا بزرگی داره. حوض مربع‌شکل در وسط حیاط و سبزی باغچه و گل و گیاه‌های دورتادور حسِ تر و تازگی رو به وجود میارن. در حیاط کافه میز و صندلی‌های فلزی چیده شدن. میزها رنگارنگ هستن و با رنگ‌هاشون نام‌گذاری شدن.

از ویژگی‌های جالب این بنا وجود آب‌انبار و وجود محفظه‌ای در قسمت ورودی بناست که در گذشته جای شیر بوده و شیشه‌های خالی شده‌ی شیر رو داخلش قرار می‌دادن.

به طور کلی در طراحی داخلی کافه سعی شده که اتمسفر خونگی و قدیمی حفظ بشه و از تزیینات و وسایل دکوری متناسب با فضا استفاده بشه.

منو و قیمت

منوی کافه مانا شامل انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر، سالادها و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی می‌شه. موارد موجود در منو عمدتا ایرانی هستن و رویکرد ویژه‌ی کافه، استفاده از محصولات ایرانی در تهیه و آماده‌سازی خوردنی‌هاست. اینجا غذاهای روز و خونگی هم سرو می‌شه که به صورت روزانه تغییر می‌کنن و اسمشون توی اینستاگرام کافه از قبل اعلام می‌شه.

اگه دلتون برای نشستن توی خونه‌ها‌ی قدیمی و تجربه‌ی حس‌و‌حال نوستالژیک تنگ شده و در عین حال دلتون شرکت در برنامه های فرهنگی هنری هم می خواد کافه مانا می‌تونه حالتون رو خوب کنه.

شرایط تجربه
  • اینترنت WiFi دستگاه پوز
  • پارکینگ به آسانی
  •  امکان کشیدن سیگار
  •  رزرو تلفنی
  •  کتاب یا روزنامه
  • ظرفیت نفرات: 100
  • ساعت کار کافی‌شاپ 2-23
اطلاعات تماس
  • cafemaana@
  • تهران: بلوار کشاورز، خیابان وصال، کوچه شاهد، پلاک 6
موقعیت

طلوع آرین هوشمند، طهران، طهران، إيران

  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor