امتیاز تجربه

دسته بندی



اکسیژن ⭐  

©Majarajoor

توضیحات تجربه

1- حال و هوای خوش پارک آبشار

زمانی که در راه رسیدن به پارک آبشار هستید منظره ساختمان های اطراف و کوه های خشک مسیر، شما را درگیر این سوال می کند که بوستانی که در انتظارش هستید واقعا جای سرسبز و خوبی برای تفریح است یا دوستان و دیگران در تعریف از اینجا بزرگ نمایی کرده اند؛ اما هنگامی که از پارکینگ مجموعه وارد می شوید و نگاهی به اطراف می اندازید و چشم انداز پیش رو و محیط خود پارک را می بینید، خیال تان تا اندازه ای راحت می شود که این همه راه را بیهوده نیامده ایداز قسمت پایینی پارک که در پیاده راه های پیچ در پیچ و طبقه طبقه بوستان بالا می روید و از میان آلاچیق ها و برکه های کوچک و بزرگ که رد می شوید، هر از گاهی نگاه تان به چشم انداز پیش روی تان از شهر تهران می افتد که هر لحظه وسیع تر می شود. درختان را که پشت سر می گذارید و از کنار برکه کنار رستوران با آن گل های نیلوفر آبی و درختچه های سرسبزش عبور می کنید، به خودتان می گویید چه کار خوبی کردید که اینجا آمدید.

2- آبشار مصنوعی و برکه های کوچک و بزرگ 

در طول راه تان برای رسیدن به بالای پارک آبشار در هر طبقه پارک، برکه ها و آبشارهای مصنوعی کوچک و بزرگی را می بینید که کار زیباتر و خنک کردن محیط را انجام می دهند. مشهورترین سازه این پارک نیز آبشار بزرگ مصنوعی آن است که در اصل به همین دلیل به اینجا پارک آبشار می گویند، آبشاری که از بالاترین طبقه پارک به پایین فرو می ریزد و منظره جذابی را ایجاد می کند.

*نکته مهم

این روزها به دلیل کمبود آب و خشکسالی، آبشار کار نمی کند و تنها در ساعت های خاصی باز می شود. اگر به هوای دیدن آبشار می خواهید به این بوستان سر بزنید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید. این موضوع شامل حال برکه های پارک نیز می شود و ممکن است تعدادی از آنها به ویژه در طبقات پایینی پارک خالی از آب باشند.

3- چشم انداز غرب تهران و دریاچه چیتگر 

اولین چیزی که در پارک آبشار توجه شما را به خود جلب می کند چشم اندازی ست که از پارک به تهران دارید. زمانی که ماشین را در پارکینگ پارک می کنید و به سمت بوستان راه می افتید منظره وسیع زیرپای‌تان ناخودآگاه شما را به سمت خود می کشد.

راه بیفتید و سینه کوه را بالا بروید و همزمان از چشم اندازی که زیرپای تان وسیع تر می شود لذت ببرید. زیباترین جایی که در این چشم انداز از همه بیشتر جلوه گری می کند دریاچه چیتگر است. اگر هم کمی بیشتر دقت کنید می توانید مجموعه ورزشی آزادی و دریاچه آن را نیز در دوردست ها تشخیص دهید. هر اندازه که بالاتر بروید و طبقه های پارک را پشت سر بگذارید دید جدیدتر و بهتری مقابل چشمان تان ظاهر می شود و شما را هر بار غافلگیر می کند.

4- کوه پیمایی

اگر از علاقه مندان به کوه پیمایی و کوه نوردی های سبک هستید، گردش در پارک آبشار یکی از بهترین پیشنهادها برای شما داخل شهر تهران است. کفش های کتانی تان را پا کنید، بطری آب معدنی، مقداری خشکبار یا بیسکوییت و کلاه آفتابگیر بردارید و راه بیفتید. پارک آبشار به خاطر داشتن مسیرهای مختلف و متنوع، چشم اندازهای متفاوت و جذاب و همچنین طراحی خوب مسیرهای کوه پیمایی، پیاده روی را به اندازه ای برای تان لذت بخش می کند که فراموش می کنید تا چه اندازه راه آمده و چقدر انرژی مصرف کرده اید.

در زمان گشت و گذارتان در پارک آبشار یکی از سازه های جالب توجه که از دور در سمت شرقی خودنمایی می کند یک برج کبوتر است. این برج با پله های پیچ در پیچ در گذشته پر از کبوتر بود؛ اما امروزه خالی از سکنه شده و دیگر آواز پرنده ای در آن به گوش نمی رسد.

5- عکاسی | از بهترین مکان ها برای گرفتن سلفی

اگر از علاقه مندان به گرفتن سلفی های جذاب یا گرفتن پانوراماهای تماشایی از دورنمای تهران هستید پارک آبشار انتخاب جذابی برای شماست به ویژه اگر هوای پایتخت تمیز باشد و بتوانید جزییات را با وضوح بالا ثبت کنید. شب های فریبای تهران و دریاچه چیتگر با نورپردازی های زیبایش نیز می تواند دلیل خوب دیگری برای رفتن به پارک آبشار به منظور عکاسی باشد.

اطلاعات تماس
  • تهران: ۳۵ متری شمال بزرگراه شهید خرازی، ارتفاعات شمال غرب بوستان جنگلی لتمال کن
موقعیت

طهران، طهران، إيران

وید‌ئو
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor