امتیاز تجربه

دسته بندی



فانتزی ⭐   2.4 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

کافه هاستل کوژین:

مرکز تهران داره پر میشه از فضاهایى که به شکل هیجان انگیزى از بافت قدیمى محیط اطرافشون استفاده کردن و فضاهایى گرم و دوست داشتنى ایجاد کردن.

از شلوغی و ترافیک همیشگی زیر پل کریمخان که بگذری و وارد خیابان فرهیخته خردمند شوی نرسیده به بحبوحه دلار فروش‌‌ها و مسافرین که در به در دنیال ارز هستند به خانه‌ای می‌رسی که میزبان آن‌هایی است که آن سر دنیا کوبیده‌اند آمده‌اند برای تماشای زیبایی‌‌های ایران و لذت بردن از تجربه حضور در کشوری تاریخی و فرهنگ چند هزار ساله و شرقی که برای غربی‌‌ها همیشه پر رمز و راز و هنوز ناشناخته مانده است. در سکوت و آرامش گوشه ای از این خیابان یک بنای قدیمی با معماری داخلی بکر و دست نخورده چنان سرحال و سرپا ایستاده است که اصلا انگار نه انگار دهه هفتم زندگی‌اش را می‌گذارند. خانه‌ای که به سبک ایرانی از میهمانان خارجی مهمان نوازی می‌کند و حتی شما را فرا می‌خواند که در یک فضای چند ملیتی به تماشای گفتگوی تمدن‌ها بنشینید و کافه‌ای که باریستاش نه به خاطر تواناییش در زدن طرح‌‌های مختلف روی لته که به خاطر علاقه و داشتن دغدغه‌‌هایی ارزشمند مثل به نمایش گذاشتن تصویری درست تر و بهتر از ایران به کار مشغولند و همه یک دل و دوستانه «با هم زندگی می‌‌کنند». چنان که تعریف کوژین هم همین است.

کافه-هاستل «کوژین»، رو با ساختمانى قدیمی  بدون شک میشه به عنوان یک خانه فرهنگى هم تعریفش کرد، از معدود هاستل هایى هست که در تهران بر پا شده و رشدى که در طى تنها چند ماه پس از شروع فعالیتش داشته چشم گیر بوده! در طبقه بالا، اتاق هایى براى اجاره دادن به توریست ها قرار گرفته. در طبقه‌ همکف فضاى داخلى کافه رو داریم و بعدش هم میرسیم به حیاط، که در واقع فضاى بیرونى کافه است و جذاب ترین بخش این کافه هاستل محسوب میشه! با فضایى سرسبز و باصفا روبرو میشیم که پر از جاهایى براى نشستن و استراحته (حتى چند عدد نَنو!) که هر کدوم از این فضاهاى کوچیک هم حس متفاوت خودشون رو دارن! ایده جالب دیگرى هم که اجرا شده، استخر حیاطه که کاملا خالى شده و براى استراحت و میل غذا آماده شده و شامل یه بهار خواب هم میشه!

علاوه بر این جذابیت‌هاى بصرى طراحى شده، برگزارى نمایشگاه ها و رویدادها هم جز برنامه اینجاست و شنیدیم که در ماه ژوئن، حدود ٢۵ تا رویداد در انتظامونه! در حال حاضر نمایشگاه لوازم سفرى دست ساز “فافا” (آثارى از فرناز ابوطالبى)، در اینجا برقراره و فضاى حیاط رو کاملا تحت تاثیر خود قرار داده! همه این نکات مثبت به کنار، اینکه در این خانه فرهنگى، جوى برقراره که میتونیم به راحتى با توریست‌هایى که تهران رو به عنوان مقصدشون انتخاب کردن بشینیم، معاشرت کنیم و با دیدگاهشون نسبت به تهران آشنا بشیم، خیلى ارزشمنده!

اگر حتی کمی کنجکاو باشید و یا بخواهید چند ساعتی زندگی کردن در کپر در فضای بیرونی را در دل تهران تجربه کنید و البته علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری حتما برنامه‌‌های کوژین را پس از این پیگیری خواهید کرد.

شرایط تجربه
  • ساعت کاری: 8 الی 24
اطلاعات تماس
موقعیت

کافه هاستل کوژین

وید‌ئو
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor