امتیاز تجربه

دسته بندی



کهن ⭐  

©Majarajoor

توضیحات تجربه

حال‌وهوای سنتی برای مدرن‌ترین آدم‌ها هم جذابیت داره، مخصوصا صنعت فرش با ترکیب رنگ‌های متفاوتی که داره! حالا به حال‌و‌هوا و فرش، کلمه‌ی «ایران» رو هم اضافه کنین، جذابیتش چند برابر می‌شه! هنر فرش‌بافی از ایام قدیم در کشور ما مورد توجه بوده و همیشه زیباترین فرش‌ها توی ایران بافته می‌شده. ایده‌ی «کافه فرش» با کنار هم قرار دادن مدرنیته و سنت، حالِ خوشِ لذت از فرش‌های اصیل ایرونی رو براتون هدیه میاره. این کافه در خیابون منیریه، یه حجره‌ی فرش‌فروشی قدیمیه که توسط حاجی فرش‌فروش و پسر «حاج علی درویش» یعنی «حاج کاظم» راه‌اندازی شده. اما اینکه ایده‌ی ترکیب کافه و فرش از کجا اومده، خودش یه داستان شنیدنیه که می‌تونین کاملش رو از کارکنان بپرسید. اما بخشی از اون به این صورته: اگه برای خرید یا گردش گذرتون به بازار بزرگ تهران افتاده باشه حتما به قهوه‌خونه‌ی معروف حاج علی درویش سر زدین. حاج کاظم درویش و حاجی فرش‌فروش به این ایده رسیدن که کنار فرش‌ها یه کافه راه بندازن که هم فرش‌ها دیده شه و فروش بره و هم کنارش کافه‌داری کنن!

حال‌و‌هوای کافه فرش ایرونی و سنتیه و از وقتی که وارد می‌شین، سنتی‌بودن رو توی تمام جزئیات به کار رفته می‌تونید ببینید. فضای کافه فرش دو سالن نسبتا کوچیکه که یکی از سالن‌ها یک میز دو نفره و دو میز 4 نفره داره. توی همین سالن هم آشپزخانه‌ی این کافه قرار داره و شما می‌تونید با کارکنان کافه خوش‌و‌بِش کنین. در سالن دیگه در کنار فرش‌هایی که روی تخته روی هم سوار شدن، دو میز 4 نفره در کنار پنجره قرار داده شده. این حجره‌ی فرش‌فروشی قدیمی با بازسازی تبدیل به کافه و فرش‌‌فروشی شده و از عنصر فرش به عنوان عنصر اصلی دکوراسیون استفاده کرده. حتی رومیزی‌ها هم به نوعی جنسی از فرش دارن. در کنار رنگ گرم فرش‌ها، استفاده از آجر و چوب، گرمی و دلنشینی خاصی به فضا بخشیده. همینطور در گوشه و کنار کافه دستگاه‌های فرش‌بافی قدیمی و گل‌وگیاه‌های تازه به چشم می‌خوره. قراره در طبقه‌ی زیرین اینجا، انواع رویدادها مثل گالری‌های فرش، نقاشی و جواهرات و غیره برگزار شه.

منوی کافه فرش هنوز کامل نیست و در حال حاضر انواع شربت مثل شربت زعفرون، شربت آلبالو، شربت به‌لیمو و نوشیدنی‌های گرم مثل قهوه‌ی ترک، اسپرسو و آمریکانو و انواع چای مثل چای مهربانی، چای هل، چای نعنا و غیره، انواع کیک شکلاتی، گردویی، هویج و دانمارکی در منو دیده می‌شه. ولی در آینده‌ی نزدیک این منو کامل می‌شه و انواع صبحونه و غذا هم به منو اضافه می‌شه. جالبه بدونید که چای‌ها با بسته‌بندی مخصوص چای‌خانه‌ی حاج علی درویش توی آشپزخونه چیده شدن که از چای‌های معروف قهوه‌خونه‌ی بازاره.
شرایط تجربه
  • جای پارک به سختی
  • کارتخوان دارد
  • ساعت کاری هر روز ۹ تا ۲۲:۳۰
  • سیگار آزاد نیست
  • انواع نوشیدنی دارد
اطلاعات تماس
موقعیت

Moniriyeh Square، طهران، طهران، إيران

  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor