امتیاز تجربه

دسته بندی



کهن ⭐   3.2 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

خانه‌موزه جلال و سیمین، یکشنبه 8 اردیبشهت سال ۹۷ مصادف با سالروز تولد سیمین دانشور افتتاح شد و قرار به اینه که از این به بعد به عنوان موزه برای بازدید عموم به کارش ادامه بده و امید هست که اینجا به یه پاتوق فرهنگی تبدیل بشه.

قدمت این خونه که محل زندگی سیمین دانشور و جلال آل احمد بوده و در فهرست آثار ملی هم ثبت شده به زمان پهلوی دوم برمی‌گرده و به دست خود جلال در سال 1332 ساخته شده. این خونه که نمای تماما آجر داره 420 متر مساحت داره و در دو طبقه ساخته شده که اتاق نشیمن عمومی، سرویس ها، آشپزخونه و کتابخونه در طبقه اول و اتاق نشیمن خصوصی در طبقه دوم قرار دارن. حیاط این خونه با وجود باغچه ها و حوض خیلی باصفاست و کافه کوچکی هم در گوشه آن قرار داره.

این خونه با بقیه‌ی خونه‌موزه‌ها فرق داره. سیمین دانشور و جلال آل احمد هر کدوم اونقدر معروف و محبوب هستن که آدم بخواد بره و محل زندگی‌شون رو ببینه و با دیدن این خونه در واقع با یک تیر دو نشون زدید. توی این خونه، با اسباب قدیمیش، با عکس‌ها و نقاشی‌های پرتره از صاحبخونه که اینور و اونور روی دیوار آویزون شده، به همون سال‌ها می‌رین. هر گوشه‌ی این خونه حرف برای گفتن داره. کتابخونه‌های شخصی سیمین و جلال، کتاب‌هایی که به دیگران تقدیم‌کردن یا از دیگران گرفتن، حلقه‌های ازدواجشون که پیش ویکتوریا خواهر سیمین بوده، اتاق کار رویایی جلال، اتاق دلباز سیمین تو طبقه‌ی دوم و اصلا از در و دیوار این خونه صدایی میاد که داره «سووشون» و «مدیر مدرسه» رو تعریف می‌کنه. مجسمه‌ای از سیمین و مجسمه‌ای از جلال در این خانه‌موزه قرار داره.
شرایط تجربه
  • قیمت بلیط این موزه 3 هزار تومنه.
  • ساعات بازدید از موزه:

یکشنبه تا جمعه، ۹:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد ظهر

  • موزه در روزهای شنبه تعطیل است.

 

اطلاعات تماس
  • تهران: دزاشیب، خیابان شهید رمضانی، کوچه رهبری، کوچه پسندیده، بن بست ارض، پلاک ۱
موقعیت

تجریش، شميرانات، طهران، إيران

  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor