امتیاز تجربه

دسته بندی



هارمونی ⭐   3.1 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

«موسسه فرهنگی-هنری خوانش» یک‌ خونه‌ی کوچیک و سه‌طبقه توی مرکز شهره که فعالیت‌هایی که اونجا انجام می‌شه خیلی بیشتر از چیزی‌ست که به‌نظر میاد. اینجا پر از اتفاقات و رویدادهای مناسب برای ‌کسانی‌ست که دغدغه‌ی ادبیات، سینما و هنر دارن! مشخصا برای افرادی که ذائقه‌شون با سینما و ادبیات جوره، خوانش می‌تونه خونه‌ی دومشون بشه.

خانه خوانش یک خانه قدیمی است که مدیرانش هیچ تغییری در طراحی ساختمان آن نداده‌اند و حتی از بازسازی هم در آن خبری نیست و تنها به نونوار کردن اساس خانه و اضافه کردن میز و صندلی و برخی تزئینات بسنده کرده‌اند. البته تزئینات داخلی کافه بسیار زیباست و اگر به لمیدن در یک محیط دنج و آرام علاقمندید، قطعا ساعت‌ها میهمان این کافه خواهید بود.

خوانش از اوایل سال 96 کارش رو شروع کرده و بیشتر فعالیت‌های ابتدایی‌اش در حوزه‌ی ادبیات بوده و با برگزاری اولین مدرسه داستان، زیر نظر کاوه فولادی‌نسب کارش رو شروع کرده.‌ از اواسط سال 96 هم اولین مدرسه مستندسازی  تدوین و راه‌اندازی کرده. در کنار این دو مدرسه، کارگاه‌های مختلفی هم در حوزه مطالعات بینارشته‌ای برگزار می‌شه که به‌نوعی مکمل دو مدرسه فعلی خوانش هستن.

طبقه‌ی اول بخش خوشمزه‌ی خوانش یعنی کافه یا به‌ قول خودشون بوفه‌ی مجموعه‌‌ست، وقتی که وارد میشی، رنگ گرم دیوار‌ها و استفاده‌ از تابلو‌ها و مبلمان کلاسیک و صد البته برخورد گرم کارکنان باعث می‌شه بدون اینکه متوجه گذر زمان بشی وقت بگذرونی. تو همین طبقه یه گالری هم هست، گالری «پروژه مکث» که قراره آثار هنرمندایی که شهر از دغدغه‌های اصلی‌شونه، توش نمایش داده بشه. پروژه مکث، پروژه‌ای‌ست برای دوباره دیدن تهران.علاوه‌بر این در خوانش رویدادهای دیگه‌ای هم مثل رونمایی از کتاب، فیلم‌خوانی، و شعرخوانی هم برگزار می‌شه.

در منوی کافه ی این خانه ی زیبا انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد شامل دمنوش‌های گیاهی، چای و قهوه در کنار نوشیدنی‌های سرد و خوش طعم سنتی وجود دارد. سردنوش‌هایی مانند یخ در بهشت، خیارسکنجبین، نعناع لیمو در کنار عریقیجات سنتی که این روزها طرفداران بسیاری دارد.

در کنار این نوشیدنی ها هم می‌توانید از کیک‌های خانگی و تازه این کافه انتخاب کنید که پیشنهاد ما به شما کیک هویج و گردو و چیز کیک کارامل است. اگر اهل بستنی و شیک هستید هم می‌توانید خود را صرف این خوشمزه‌های سرد میهمان کنید.

غذاهای خانه خوانش هم طعم و بوی خانگی دارد و شامل کوکوسبزی، کشک بادمجان، کوکوسیب زمینی، کتلت، آبدوغ خیار و البته پاستا با دو انتخاب سبزیجات و مرغ و خامه است. سالاد هم که پای همه کافه‌هاست. در این کافه صبحانه هم سرو می‌شود که شامل املت، نیمرو و بشقاب شور و شیرین است.

شرایط تجربه
  • اینترنت WiFi
  • دستگاه پوز
  • پارکینگ به آسانی
  • امکان کشیدن سیگار
  • رزرو تلفنی
  • کتاب یا روزنامه
  • ظرفیت نفرات: 38
  • ساعت کار کافه‌ 10-22
اطلاعات تماس
موقعیت

میدان هفت تیر، طهران، طهران، إيران

  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor