امتیاز تجربه

دسته بندی



کهن ⭐   3.1 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

خانه های تاریخی حس و حالی عجیب دارند؛ گویی قصه ای دلنشین و دوست داشتنی را از دل تاریخ برایت با زبانی شیرین بازگو می کنند. با ما در ماجراجور همراه باشید تا با یکی از کهن ترین و شگفت انگیزترین خانه ای قدیمی و رویایی استان اصفهان آشنا شوید شاید مقصد بعدی گردشگری شما این خانه دوست داشتنی و دیدنی باشد.

یکی از خانه های تاریخی شهر نایین که در استان اصفهان قرار گرفته، خانه تاریخی پیرنیا است که لذت حضور در آن علاوه بر سفری به قلب تاریخ و آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم اصفهان اوقات خوشی  را برای شما فراهم خواهد کرد.

خانه تاریخی پیرنیا دارای معماری منحصر به فردی است که شما را مجذوب خود خواهد کرد. از ویژگی‌های مهم‌ خانه تاریخی پیرنیا، نقاشی‌های دیواری و گچ‌بری‌های بسیار زیبایش است. این خانه موزه که در آن برنامه های فرهنگی هنری هم اجرا می شود دارای ده فضای نمایش اشیا با موضوع مردم‌شناسی است. در ابتدای بخش ورودی نمونه‌هایی از پوشش گیاهی و گیاهان دارویی قرار دارند، سپس در هشتی ورودی (محل بلیت‌فروشی) وسایل مربوط به اسب و کشاورزی، انواع کلید و نمونه‌هایی از کلون در و انواع قاشق و ملاقه را می‌توانید مشاهد کنید. در ادامه راهروی بزرگ ورودی با نام سالن روشنایی، سفال لعاب‌دار و انواع وسایل روشنایی و کاسه و کاشی لعاب‌دار برای تماشا قرار گرفته است. بخش‌های بعدی به‌ترتیب حیاط موزه شامل انواع ظروف آبخوری، سالن اسلحه و ادوات جنگی، سالن ظروف فلزی، سالن پوشاک شامل پوشاک زنانه قاجار و پوشاک مردانه قاجار، اتاق کرسی با چهار مجسمه مومی یک مرد و دو زن و یک پسربچه که با پوشاک زمان قاجار و لوازم روزمره زندگی زینت یافته‌اند. کوزه‌های قدیمی و کتیبه‌های چوبی از دوره ایلخانی، زیلوی قدیمی با قدمت ۴۰۰ سال متعلق به دوره صفوی و درب چوبی دوجداره قدیمی با قدمت بیش از ۳۰۰ سال از جمله آثار تاریخی مهم این موزه هستند. گشت‌وگذار در خانه پیرنیا فقط محدود به دیدن موزه و اشیای داخل آن و معماری خانه و آشنایی با فرهنگ مردم کویر نشین نمی‌شود. یکی از جالب‌ترین فعالیت‌هایی که افراد موقع بازدید از این خانه می‌توانند تجربه کنند، خرید از غرفه‌های صنایع‌دستی این خانه است. در این غرفه‌ها صنایع‌دستی و سوغات نایین عرضه می‌شوند. برپایی فروشگاه صنایع‌دستی و اجرای برنامه مشاعره در خانه پیرنیا از جمله برنامه‌های این اداره در ایام نوروز در این موزه تاریخی و قدیمی است. اگر به خانه پیرنیا رفتید، حتماً حتماً سری به چایخانه سنتی آن بزنید و چای خوش‌طعمش را بچشید. همه گردشگران از چشیدن چای در این خانه لذت زیادی می‌برند.

شرایط تجربه
  • روزها و ساعات بازدید: همه ی روزها به‌جز روزهای دوشنبه و روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر .
  • بلیط ورودی : 1500 تومان
  • مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از این جاذبه: بین ۱ تا ۲ ساعت
اطلاعات تماس
  • 0312253621
  • نائین، بافت قدیمی شهر، مقابل مسجد جامع
موقعیت

Naeen، أصفهان، إيران

  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor