امتیاز تجربه

دسته بندی



فانتزی ⭐   2.7 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

در گذشته مردم برای رفتن به خانه مادربزرگ و خوردن دست پخت خوشمزه او که بویش تا چند کوچه آن طرف تر می رفت، لحظه شماری می کردند و به هنگام رسیدن لحظه موعود سر از پا نمی شناختند. این شاید تنها فرصت برای خوردن غذایی در خارج از خانه بود و تجربه ای بسیار شیرین برای اعضای خانواده به شمار می رفت. در آن زمان کسی فکرش را هم نمی کرد که همین شکم گردی به صنعتی بزرگ تبدیل شود و به عنوان یکی از پردرآمد ترین صنایع دنیا به شمار آید.

در دنیای امروز رستوران های مختلفی فعالیت می کنند و طیف گسترده ای از غذاها همه روزه در سراسر دنیا سرو می شود. گستردگی طیف غذاها باعث شده تا رستوران های موضوعی نیز شکل بگیرند که به عنوان نمونه می توان به رستوران های دریایی، غذاهای محلی و ... اشاره کرد. همه انواع و اقسام رستوران ها را که کنار بگذاریم یکی از جالب توجه ترین اشکال رستوران ها، چرخ دستی ها و ماشین هایی هستند که در خیابان های مختلف به ارایه غذا می پردازند و اغلب، گزینه های بسیار جالبی نیز در بساط آنها پیدا می شود. این نوع غذاها را غذای خیابانی می نامند؛ پدیده ای جالب در شکم گردی که تعداد طرفدارانش نیز سر به فلک می کشد.

این غذاها در جای جای شهرها پیدا می شوند؛ اما در برخی نقاط، خیابان خاصی را برای آن در نظر می گیرند تا بر روی غذاها نظارت بیشتری صورت بگیرد و ضمن ایجاد یک فضای خاص، گزینه های متنوعی نیز به افراد ارایه شود. در تهران نیز خیابانی به این امر اختصاص یافته که می توانید در آن قدم بزنید و از گزینه های خوشمزه پیش روی‌تان لذت ببرید. فرقی نمی کند که چه سلیقه ای دارید و به دنبال چه غذایی می گردید، به هر حال در خیابان سی تیر تهران می توانید خوراکی مورد علاقه تان را پیدا کنید و طعم های متفاوتی را بچشید.

خیابان سی تیر یا استریت فود تهران

هر روز صبح خورشید با پهن کردن چترش روی خیابان سی تیر زندگی جان تازه می‌گیرد و همه شروع به فعالیت روزانه خود می‌کنند، هیاهوی شهری و سروصدا همه‌جا را فرامی‌گیرد همه به دنبال تلاش و کار هستند، تا  روزبه پایان برسد. زمانی که روز جای خودش را به شب داد، هیاهویی دوباره در این خیابان برپا می‌شود، سروصدا و جمعیتی که می‌بایست در آن جمع باشید و از نزدیک حسش کنید، البته نه برای کار بلکه برای تفریح و خوش‌گذرانی و شکم گردی آن‌هم با خوردن غذاهای خوشمزه در کنار دوستان و خانواده.

استریت فود تهران به ایستگاه مترو امام خمینی وایستگاه  مترو حسن آباد دسترسی راحتی دارد  و علاقمندان می توانند از این دو مسیر برای رفتن به خیابان سی تیر یا همان استریت فوداستفاده کنند.  درست که در طول روز هم می توانید از غذاهای خوشمزه  استریت فود تهران بخورید و لذت ببرید اما حال و هوای شب در کنار دوستان و  خانواده و پیاده روی روی سنگ فرش آن لطف دیگری دارد.

اطلاعات تماس
موقعیت

طهران، طهران، إيران

وید‌ئو
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor