امتیاز تجربه

دسته بندی



اکسپرت ⭐   3.5 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

این روزا اسم رستوران‌هایی با سبک کشورهای اروپایی و آسیایی زیاد به گوشمون می‌خوره که یکی از اون ها رستوران یونانی «کُرنلیا» است. کرنلیا شما رو چند ساعتی به یونان می‌بره. از تجربه‌ی غذاهای اصیل یونانی گرفته تا تمام میز و صندلی‌ها و حتی ظرف‌ها که از یونان به ایران اومدن. از همه‌ی این‌ها جالب‌تر، داستان بامزه‌ی ایده‌ی به وجود اومدن این رستورانه که تو صفحه‌ی اول منوی رستوران، توجه شما رو به خودش جلب می‌کنه.

منحصر به فرد بودن دیزاین رستوران به چشم میاد و کنجکاوتون می‌کنه. در و پنجره‌های آبی‌رنگ، میز‌های سنگی و صندلی‌هایی با کفه‌های حصیری و به طور کلی سبک مدیترانه‌ای، حس‌وحال یونان رو براتون ایجاد می‌کنن. این تمام ماجرا نیست. تزئینات دیوار‌ها، ظرف‌ها، سینی‌های چوبی و همه‌چیز از یونان به ایران اومدن. فضای رستوران شامل یک سالن L مانند و ۲ تراس مجزا می شه. همین‌طور فضای وی‌آی‌پی هم دارن که می‌تونین برای هر مناسبتی رزروش کنین. اما اصلی‌ترین ویژگی کُرنلیا به منو، غذاها و نوع سرو کردنشون برمی‌گرده. با اولین نگاهتون به منو از اسم‌های عجیب و تنوع بسیار زیاد جا می‌خورید؛ اما نکته‌ی خوب اینه که توضیح اون‌ها زیر اسم‌های یونانی نوشته شده و جدا از این، کادر رستوران هر سوالی که داشته باشین رو بهتون جواب میدن. استفاده از عنوان «مزه» درباره‌ی این رستوران خیلی به چشمتون می‌خوره و دلیلش حجم کوچیک غذاها می‌تونه باشه. شما می‌تونین از کنار غذاها، غذاهای اصلی، دیپ‌ها و سالاد‌ها، پای‌ها و کوفته و دلمه‌ها انتخاب کنین؛ غذاهای اصلی خودش شامل سه مجموعه‌ی گیاهی، گوشت و ماهی می‌شه. در کنار این حجم از اسم‌های عجیب‌غریب و سخت‌بودن انتخاب، داخل منو مجموعه‌های دونفره و چهارنفره‌ای وجود داره که به انتخاب خود رستوران توی منو نوشته شده و می‌تونین برای راحت‌ترشدن تصمیمتون انتخابشون کنین. توی مجموعه‌ی دونفره ۱۰مورد و چهارنفره ۱۶مورد وجود داره. آیتم‌ها، مرحله به مرحله روی میز آورده می‌شن. برای نوشیدنی هم در کنار نوشیدنی‌های داخل منو، آب توی پارچ‌های استیل نارنجی رنگی همراه سفارش‌هاتون روی میز میاد. بین کنارغذاها، آیتمی به اسم «سومی» وجود داره که نون پخته‌شده توسط خودشون رو همراه با روغن زیتون توی ظرف چوبیِ به خصوصی میارن. به گفته‌ی خودشون توی انتخاب روغن زیتون سخت‌گیری خاصی دارن و اون رو از یونان میارن. واقعا هم عطر و طعم متفاوتی داره و تازگیش حس می‌شه. «فاوا» و «زدزیکی» هم جزو کنارغذاهای معروف یونانی هستن؛ فاوا دیپی شبیه حمصه که به جای نخود از لپه توش استفاده شده و زدزیکی هم دیپ ماست با سیر و خیاره که طعم نرم و خوبی داره.

به طور کلی طعم غذاها با وجود اینکه کاملا یونانی طبخ می‌شن، اما به دور از سبک و سیاق غذاهای شرقی نیستن. اگه طرفدار سبزیجات و غذاهای گیاهی بودین، پای اسفناج و اگه دلتون گوشت می‌خواست «موسخاری می ملیجاناس» رو امتحان کنین که گوشت گوساله‌ی خوابونده‌شده در پوره‌ی بادمجونه. کرنلیا ایونتی رو با عنوان «موزیک و مزه» هر شنبه یا یک هفته‌در‌میون برگزار می‌کنه که موزیسین‌هایی به رستوران دعوت می‌شن و منوی مشخص و ثابتی هم برای این روز وجود داره. برای شرکت‌کردن توی این ایونت حتما باید از قبل رزرو کنین. منوی ایونت هر هفته تغییر می‌کنه، به انتخاب رستوران چیده می‌شه و قیمت مشخصی هم داره. برنامه‌ی این ایونت رو می‌تونین از پیج اینستاگرام کرنلیا دنبال کنین. کرنلیا جدا از تجربه‌ی سبک جدیدی از غذا، حال و هوای متفاوتی رو براتون به همراه داره. اگه دلتون تنوع خواست و تجربه‌ی تازه از رستوران و خوردنی، سر زدن به این رستوران یونانی رو توی برنامه‌تون بذارین.

شرایط تجربه
  • اینترنت WiFi
  •  تحویل رایگان در محل
  • دستگاه پوز
  •  پارکینگ به آسانی و جای پارک اختصاصی پنجشنبه، جمعه ها و روزای تعطیل
  • موزیک زنده
  • رزرو تلفنی
  • ظرفیت نفرات: 60
اطلاعات تماس
  • www.kornilia.com
  • korniliagreekrestaurant@
  • تهران: چهارراه جهان کودک، به سمت حقانی شرق، خیابان شهیدی، بن‌بست کمان شرقی، مجموعه‌ی سیاوش
موقعیت

طهران، طهران، إيران

وید‌ئو
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor