امتیاز تجربه

دسته بندی



فانتزی ⭐  

©Majarajoor

توضیحات تجربه

کاراکتر دیو، در فرهنگ ما و توی تصوراتمون، شخصیتی منفی رو یادآوری می‌کنه. اما می‌دونیم که دیو‌ها شخصیت‌های ماورایی هستن و لزوما بدجنس نیستن. اینجا، «کافه دیو و دلی»، کافه‌ایه که توسط خانواده‌ای هنرمند و علاقه‌مند به داستان‌های کهن حماسی، طراحی و تاسیس شده. در تمام قسمت‌ها، از طراحی داخلی گرفته تا منو و غذاها، شکل و شمایلی از دیو و دلبر به چشمتون می‌خوره. حتی عنوان خوردنی‌ها هم به ظرافت زنانه‌ی دلبر و مردانگی دیو تفکیک شده. قدم‌گذاشتن توی کافه‌ی دیو و دلی شما رو به دهه‌ی 60 میلادی می‌بره و حس‌و‌حال نشستن در کافه‌ای قدیمی که شاید پاتوق خیلی از هنرمندهای اون دوره بوده رو براتون به وجود میاره. این کافه انواع و اقسام غذای ایرانی داره که طعم نوستالژیک رو بهتون یادآوری می‌کنن.

کافه دیو و دلی به سبک و سیاق کافه‌های قدیمی، اما نه به شکلی سنتی و یا مدرن، طراحی شده. صندلی‌های چوبی لهستانی، میزهای سنگی و ترکیب اون‌ها با کاشی، همنشینی زیبایی رو به وجود آورده. میزها در اشکال مختلف و از جنس سنگ مرمر سفید هستن و در کنار میزهای کوچیک‌تر، صندلی‌های لهستانی و در کنار میزهای بزرگ‌تر، مبل‌های چرم زرشکی‌رنگ قرار گرفته. دیوار آشپزخونه‌ی اینجا با کاشی‌های سفیدرنگ پوشیده شده و شبیه به فضای قصابی‌های قدیمیه. وجود آشپزخونه‌ی باز و امکان دید مشتری به فضای داخل اون، رابطه‌ی نزدیک و صادقانه‌ای رو با مشتری‌ها برقرار می‌کنه، چون حتی تیم داخل آشپزخونه‌ هم با لبخند و روی خوش کارشون رو انجام میدن. به دیوارهای کافه چندین اثر از «علی‌اکبر صادقی» نصب شده. یکی از اون‌ها اثر ویترای (رنگ روی شیشه) با طرحی حماسی و اثر دوم، نمونه‌ی سه‌لته‌ای از مجموعه‌ی تولدی دوباره‌ست. این اثر در سه‌لته مربع‌شکل و رنگی طراحی شده و روی هر کدوم از اون‌ها قاشق، چنگال و چاقو‌های قدیمی با شکل و شمایلی منحصربه‌فرد نصب شدن. تماشای این اثار از نزدیک و روی دیوار کافه، از جذابیت‌های اینجا محسوب می‌شه. علاوه بر این دو اثر، نمونه‌های چاپ سنگی از داستان‌های دیو و دلبر هم روی دیوارها قرار داره. لوگوی کافه دیو و دلی هم با الهام از دیو و دلبر و با همراهی علی‌اکبر صادقی، طراحی شده و طرح لوگو در قسمت‌هایی از فضای داخلی کافه هم علاوه بر سردر و منو نصب شده. به طور کلی، طراحی کافه دیو و دلی می‌تونه شما رو وارد دنیایی بین گذشته و امروز بکنه و هر نقطه از فضا، تصویر و تجربه‌ی متفاوتی رو توی ذهنتون به وجود بیاره.

کافه دیو و دلی دو منوی مجزا داره و یکی شامل انواع نوشیدنی و خوردنی‌های کافه‌ای و دومی هم انواع غذاها می‌شه. جالب‌ترین بخش این منو عنوان‌های خوراکی‌هاست. توی عنوان‌ها هم به دیو و دلبر اشاره شده. منوی غذاهای اینجا شامل انواع دیزی، خوراک‌های سنگی، لقمه‌های غازی، بشقاب‌ها، پیش‌غذا و صبحونه می‌شه. این غذاها عنوان‌های ساده و سنتی دارن و توی تهیه و آماده‌سازی اون‌ها دقت بسیاری به خرج‌ داده‌ شده. اما چیزی که این غذاها رو منحصربه‌فرد می‌کنه، طعم نوستالژیک، خونگی و به نوعی کیفیت خاص اون‌هاست. همه‌ی غذاها تو ظرف و سینی‌های رویی سرو و با سلیقه‌ی تمام و کمال تزیین می‌شن. ترشی‌های متنوع توی ظرف‌های فلزی کوچیک، ماست، سالاد شیرازی و سبزی هم از مواردی هستن که کنار غذا می‌تونید انتخابشون کنید. علاوه بر غذاها، در منوی کافه‌، انواع نوشیدنی‌ها و دسر و کیک‌ها نوشته شده که می‌تونن انتخابی برای بعد از غذا و یا عصرونه‌ی دلچسبتون باشن.

شرایط تجربه
  • رزرو تلفنی
  • دستگاه کارتخوان
  • پارکینگ به آسانی
  • ساعت کار : ۷صبح تا ۲۰
اطلاعات تماس
  • deevndeli@
  • تهران: خیابان ولیعصر، روبروی پارک ساعی، پلاک ۲۲۷۰
موقعیت

Asadabadi Square، طهران، طهران، إيران

  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor